Sabtu, Januari 26, 2008

Pendrive Sony 32GB. Betul ke?

Aku ada terjumpa satu pendrive Sony bersaiz 32GB di satu IT Expo di UUM. Kali pertama yang terlintas dalam fikiran, "Eh, betul ke benda nih?". 32GB pada harga RM 50. Gila ke apa? Dan sememangnya aku tak yakin. Sebab dulu masa mula-mula pendrive 1GB dikeluarkan berlumba-lumba beberapa orang kawan aku beli pendrive cap Sony nih. Tapi beberapa kali guna saja lepas tu dah boleh buang dalam bakul sampah.

Ramai jugak la aku tengok orang membeli pendrive tu. Tapi lepas tu ramai jugak la yang pulangkan balik sebab tak boleh guna. Kali pertama boleh. Lepas 2-3 kali terus tak boleh guna.

Bentuk dia memang comel. Kecik saja. Apa yang aku tengok. Hari pertama dan kedua diorang jual dan hari ketiga dah tak dijual. Khabarnya dah dipulangkan barang tersebut kepada pembekal mereka. Sebab? Pikir sendiri la.

Sepanjang pengetahuan aku Sony tak pernah keluarkan pemacu pena (pendrive). Komputer riba tu ada la (kalau salah tolong betulkan).

Lepas pada tu aku pun jalan-jalan kat internet dan dengan bantuan pak cik google aku pun terjumpa beberapa link pasal Pendrive Sony 35GB yang ternyata tipu semata-mata.

Lihat di sini : http://migs.wordpress.com/2007/06/07/32g-microvault-p1/


Tiada ulasan: